ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

سلام خوش آمدید

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

سالروز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی سلام الله علیهما مبارک باد. خوشا به حال آنانکه توفیق زیارت کربلای ایران را دارند. بنا بر روایتی از امام هادی، زیارت حضرت عبدالعظیم مثل زیارت امام حسین است، سلام الله علیهم.

 

مأخذ تصویر» تارنمای عصر انتظار: برای دریافت تصویر در اندازه اصلی همین عبارت را کلیک کنید.

 

 

 

  • بنده ...

با سلام. آیا توجه داریم که این‌روزها مرزها چه واضح از هم جدا شدهاند؟ اگر کسی قبلا تحت تاثیر دروغها و جعلها درست را از نادرست تشخیص نمیداد، امروز دیگر بهگمانم عذری ندارد. یکی از سران صهیونیست‌‌ علنا مردم غزه را حیوان میخواند و دیگری طوری که تمام دنیا بداند، از تحریم آب و غذا و سوخت علیه آنها خبر میدهد و آندیگری اجساد کودکان غزه را به بمبهای ساعتی تشبیه میکند که دنیا باید بابت کشتهشدن‌شان ار رژیم صهیونیستی متشکر باشد!

در این بین، شماری از اهالی «اینترنشنال» رسما از انتقال‌شان به سرزمینهای اشغالی خبر میدهند و همصدا با امثال «منوتو» از رژیم جعلی حمایت میکنند. حتی در لندن نیز شمار زیادی از مردم مقابل ساختمان بیبیسی تجمع میکنند و خشمشان را از جانبداری بیبیسی از رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند.

 

حالا که پس از حدود 75 سال کشتار و اشغالگریِ صهیونیست‌ها، حماس پاسخ سختی داد، رژیم جعلی و حامیانشان به خاک و خون کشیدن غزه را مجاز میدانند؛ انگارنهانگار که مسبب جنگ، خود آنها بودند؛ آنهایی که ساکنان راستین فلسطین را کشتند یا کوچاندند و بر ویرانهی سرزمینشان شهرک‌ ساختند.

 

طی همین چند روز، هزاران نفر و از جمله ده‌ها خاندان فلسطینی یکجا به شهادت رسیدهاند؛ یعنی دیگر هیچ فردی با نام خانوادگی آنها در غزه زنده نمانده است. بیش از 60 درصد قربانیان، زنان و کودکان هستند. هویت بیش از یکصد نوزاد و خردسال نامعلوم است و چون کوچکتر از آنند که از هویتشان بگویند، کسی نمیداند خانواده و والدین‌شان کیست. سنِ کوچکترین شهید غزه در جنایات اخیر تنها 7 ساعت بود!

 

وقتی خداوند مرزهای بین حق و باطل را چنین آشکار از هم متمایز می‌کند، هم نویدبخش است و هم ترسناک! نویدبخش است چون «إنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً»؛ و ترسناک است چون چنین مواقعی حجت بر مردم تمام میشود و آنگاه اگر کسی در پشتیبانی از حق و نفی باطل تعلل کند، با بهاصطلاح بیطرفیاش باطل را در ارتکاب جنایاتش یاری میدهد. پناه می‌بریم به خدا!

 

  • بنده ...

پیکرهای کوچک بیجان و خاک‌آلود از زیر آوارها بیرون می‌آیند و باز به خاک سپرده می‌شوند... کودکی که شاید هنوز به دوسالگی هم نرسیده است، با چهره‌ی خون‌آلود می‌گرید... آب‌ را به‌روی شهر بسته‌اند؛ شهر در تاریکی فرورفته و بیمارستان‌ها بدون برق، مرگ تدریجی مجروحان را می‌نگرند و می‌گریند...

خدایا مرا ببخشای که هنوز از غم نمرده‌ام.

#فلسطین #غزه

 

  • بنده ...

به خواست خدا، شیخ ابراهیم زکزاکی فردا به ایران می‌آید؛ گزاف نیست اگر او را پدر معنوی شیعیان مظلوم نیجریه بخوانیم. ارتش نیجریه شش فرزند او را به شهادت رسانده و خود او نیز در تمام این سالها شانهبه‌شانه شهادت زیسته است.

خدا را شکر که سلامت است و از حصر خانگی خارج شده است. 

ایرنا نوشته است که ایشان فردا چهارشنبه به ایران می‌آیند. به خانه خودت خوش آمدی امامِ آفریقا.

 

تصویر از خبرگزاری ایرنا

 

Welcome to your home, Iran, Shaikh Ibrahim Zakzaki

 

  • بنده ...

طی چند روز گذشته مشغول خواندن کتابی بودم که در آن، فلسطینی‌ها خاطرات تلخ بیرون راندهشدن از سرزمینشان را بازگو کرده بودند. ماجرای اشغال فلسطین و اخراج مسلمانان و غصب خانهها و زمینهایشان را شاید صدها و بلکه هزاران بار شنیده و خواندهام اما هنوز هم بازخوانی آنها سخت و ناگوار است. چگونه میشود جلوی چشم دنیا سرزمینی را تصرف کنند و ساکنانش را بیرون برانند و بر ویرانه خانههایشان شهرک‌ بسازند؟

بسیاری از فلسطینی‌ها باور نمیکردند که مهاجرت اجباریشان سالها به درازا خواهدکشید. یکی از آنها میگفت که هنگام کوچیدن، پدرشان نگذاشت اسباب و اثاثیه بردارند چون باور داشت که چند روز بعد به خانهشان بازمی‌گردند.

 

امروز خبر غیرمنتظره‌ی حمله بزرگ نیروهای حماس از زمین و هوا به سرزمینهای اشغالی ما را شاد کرد و صهیونیستها را در بهت فرو برد. صهیونیستها آنچه را که بر سرشان آمده است، باور نمیکنند. کدامشان باور میکرد که روزی نیروهای حماس فلسطین با ورود به سرزمینهای اشغالی، آنها را بکشند یا به اسارت بگیرند؟! الجزیره و چند منبع غربی شمار کشتههای صهیونیستها را دستکم 22 نفر گزارش کردهاند. دهها صهیونیست هم به اسارت نیروهای مقاومت درآمده و صدها اشغالگر بهسبب جراحت به بیمارستان منتقل شده‌اند.

جالب آنکه رژیم منحوس ماه‌هاست که درگیر اختلافهای شدید داخلی است و اختلافها حتی به درون ارتش‌شان هم راه پیدا کرده است.

عکس از رویترز بازنشر شده در الجزیره

عکس از رویترز، بازنشرشده در الجزیره: چند جوان فلسطینی در بخش صهیونیست‌نشینِ مرز غزه با سرزمینهای اشغالی اطراف تانک سوختهی صهیونیستی شادی می‌کنند. (7 اکتبر 2023)

 

به‌نوشته الجزیره، صهیونیستها از ابتدای امسال تاکنون دستکم 247 فلسطینی را کشتهاند. اصلا تعجب نمیکنم که نهادهای بیخاصیت و صلحسوزِ سازمانملل حملههای حماس را محکوم کنند. مهم نیست. دنیای غرب همین حالا هم حامی رژیم صهیونیستی و دشمن فلسطینیهاست. چه اهمیتی دارد که شمشیرش را از رو ببندد یا مثل سابق آن‌را پشت لباس تزویر پنهان کند و خود را حامی صلح جا بزند؟!

 

رژیم صهیونیستی با قریب به 80 سال اشغالگری و تخریب و کشتار و شکنجه و فسق و فجور... محکوم به نابودی است. هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر سنت خدا بایستد.

 

او که جان‌مان به فدایش باد فرموده بودند، انشاءالله تا 25 سال دیگر به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به‌نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهدداشت.

 

  • بنده ...
ندبه