ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

سلام خوش آمدید

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

بزرگان خاضعانه از بارگاه‌تان حاجت می‌گیرند یا ریحانة الحسین

السّلام عَلَی الحسَین و عَلَی علیِّ ابنِ الحسَین و عَلَی اولآدِ الحسَین و عَلَی اصحَابِ الحسَین

 

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی این نشانی را ببینید: asr-entezar.ir/archives/71401

 

 

  • ۳۱ مرداد ۰۲ ، ۱۴:۰۵
  • بنده ...

در ویدیوی حمله‌ی تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ سلام الله علیه، یکی از زائران گویا با اصابت تیر مجروح می‌شود و روی زانو زمین می‌خورد. کودکی که همراه جمعیت می‌دود، بی‌توجه به جنایتکار مسلح پشت سرش، سمت مرد مجروح می‌دود تا کمکش کند؛ شاید پدر یا آشنای‌ اوست. مرد مجروح با دست کودک را جلو هل می‌دهد تا مهلکه را ترک کند. صحنه دردآور و در عین حال تامل‌برانگیزی است. خدا را شکر که چنین مردمی هستیم. خدا را شکر بابت غیرت و غم‌خواری کودکان‌‌مان که آینده‌سازان کشورمان هستند.

در نهایت، جوانی که ظاهرا از کارکنان حرم بود، به سمت تروریست مسلح هجوم می‌برد و او را خلع سلاح می‌کند. تاکنون چند تن دستگیر شده‌اند که همگی اتباع بیگانه هستند.

 

فیلم حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ سلام الله علیه: این‌جا

 

اما در باب جنایت اخیر...

نمی‌دانم تشنگان به خون این ملت و انقلاب در چه دنیایی سیر می‌کنند!

وقتی هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از چهل سال تحریم، خیانت‌های امثال رجوی و بنی‌صدر و جنایت‌های امثال کومله و دموکرات، هجمه‌های سنگین رسانه‌های دنیا و تلاش برای فتنه‌انگیزی‌ نتوانست ملت ایران را از انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت سلام الله علیهم جدا کند، شلیک چند تیر در حرمی که احترامش واجب است، چه کاری از پیش خواهدبرد؟!

 

* رحمت و رضوان خدا بر پیر ما، خمینی کبیر که فرمود: بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود.

 

در حمله تروریستی اخیر به حرم حضرت شاهچراغ سلام الله علیه، یکی از خادمان حرم مطهر همان زمان و یکی از محافظان حرم پس از جراحت، به شهادت رسیدند و  خوشا به سعادتشان... در حرم فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خادمی کردند و سرانجام با شهادت از همان‌جا به سوی حضرت پروردگار پر کشیدند. خدای متعال ایشان و همه شهدا را رحمت و به خانواده محترم‌شان صبر و اجر عطا فرماید، ان شاء الله

 

  • ۰ نظر
  • ۲۳ مرداد ۰۲ ، ۱۹:۱۱
  • بنده ...

به مادری در شیراز (جلوی چشم فرزندش) و به خانمی در اراک (که همسر شهید است) حمله کرده‌اند که چرا فلان خانم را دعوت کردی که حجابش را رعایت کند.

پس از آشوب‌های پاییز پارسال تقریبا هرچند روز یک‌بار خبرهایی چنین تاسف‌بار منتشر شده است. چند نکته مهم را مدنظر داشته باشیم:

  • امر به معروف و نهی از منکر از مترقی‌ترین قوانینی است که هر جامعه‌ی عاقلی قاعدتاً باید آرزوی تحقق‌اش را داشته باشد. فراخواندن دیگران به خوبی و نهی کردن‌شان از بدی، نمونه‌ای عالی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و نشان می‌دهد که ما افراد جامعه نسبت به ضعف‌ها و کاستی‌های یکدیگر بی‌تفاوت نیستیم.
  • امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق خیرخواهی برای دیگران است. وقتی غفلت یا عیب کسی را (با مراعات قواعدش) به او تذکر می‌دهی، او را به‌سمت خیر فرامی‌خوانی، چه خودش بداند و چه نداند. دیگران هم که عیوب‌مان را با رعایت قواعدش به ما تذکر می‌دهند، در واقع ما را به‌سمت خیر فرامی‌خوانند.
  • حالا فرض کنیم که شخص موردنظر، به هر علتی خیرخواهی ما را نپذیرد، آیا جوابش ضرب‌وشتم یا ناسزاگویی است؟! این چه منطق و فرهنگی است که در پاسخ به کلام، ضرب‌وشتم می‌کند؟
  • کسانی که با حمله فیزیکی یا الفاظ رکیک پاسخ آمران به معروف و ناهیان از منکر را می‌دهند، در خلوت خود یا در جمع‌های دوستانه‌شان با چه رویی واژه آزادی را به زبان خواهندآورد یا چگونه از فضیلت فرهنگ و تمدن سخن خواهندگفت؟

 

همه ما روزی می‌میریم و با نتیجه اعمال‌مان مواجه می‌شویم. پناه می‌بریم به خدا از اینکه در آخرت حسرت بخوریم که چرا در دنیا خیرخواهی برادران یا خواهران دینی‌مان را نپذیرفتیم.

 

 

  • ۰ نظر
  • ۱۴ مرداد ۰۲ ، ۱۸:۴۰
  • بنده ...

زنبورهای عسل برای تولید 1 کیلوگرم عسل باید از بیش از 4 میلیون گل شهد بگیرند. برآورد می‌شود که برای تولید هر کیلوگرم عسل زنبورها در مجموع باید حدود 150,000 کیلومتر پرواز کنند! هر زنبور کارگر در تمام دوران کار خود تنها معادل یک‌دوازدهم قاشق چای‌خوری عسل تولید می‌کند.

 

 

  • ۰ نظر
  • ۱۳ مرداد ۰۲ ، ۰۰:۰۸
  • بنده ...

«خدایا! همان‌طور که ستم کردن دیگران را بر من در نظرم ناخوشایند جلوه دادی، مرا از این‌که بر دیگران ستم ورزم حفظ فرما.»*

اللَّهُمَّ فَکَمَا کَرَّهْتَ إِلَیَّ أَنْ أُظْلَمَ فَقِنِی مِنْ أَنْ أَظْلِمَ

 

* فرازی از دعای امام زین العابدین به محضر پروردگار (دعای 14 صحیفه سجادیه، ترجمه حسین انصاریان)

 

 

سلام بی‌پایان خدا بر حضرت سیدالساجدین، امام زین‌العابدین، آقایی که به احدی ستم نکرد اما ستمی بس بزرگ دید. جز خدا چه کسی وسعت اندوه قلب او را می‌داند؟! او شاهد بود که دشمنان خدا چگونه امام حسین و فرزندان و برادران و برادرزادگان و خواهرزادگان و نزدیکان و یاران او را بی‌رحمانه به شهادت رساندند و سپس حرمت خاندان رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم را دریدند و ایشان را به اسارت بردند. سلام خدا بر امام زین العابدین و سلام خدا بر پدر و مادر و اجداد و خاندان پاک او باد.

 

متن و ترجمه دعای چهاردم صحیفه سجادیه اینجا بخوانید: erfan.ir/farsi/sahifeh14/10011 

برای دریافت تصویرِ آغازین در اندازه اصلی به این نشانی مراجعه کنید: asr-entezar.ir/archives/48273

 

 

 

  • ۰ نظر
  • ۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۷:۵۲
  • بنده ...
ندبه