ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

سلام خوش آمدید

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

رهزنانی هستند که نمی‌پسندند حادثه‌ای مثل حادثه‌ی اربعینِ بین نجف و کربلا را. نمی‌پسندند این حضور پرشور و شورانگیز مردم را؛ مشغول تلاشند، مشغول کارند. باید دلها آماده باشد و پای کار باشیم همه‌مان، هر کسی وظیفه‌ای دارد، من هم وظیفه‌ای دارم، شما هم وظیفه‌ای دارید، مسئولین محترم کشور هم وظایفی دارند، هر کس وظیفه‌ای دارد. سعی کنید جای خودتان را، وظیفه‌ی خودتان را مشخص کنید برای خودتان. بدانید که چه کار باید بکنید.

بخشی از بیانات امام خامنه‌ای در مراسم عزاداری اربعین حسینی (26 شهریور 1401) با حضور هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی (رحمت الله علیه)

 

 

  • ۰ نظر
  • ۲۷ شهریور ۰۱ ، ۱۶:۲۲
  • بنده ...

مگر انسان تشنه‌ی عدالت و امنیت و برادری نیست؟ مگر انسان آرزوی دنیایی را در سر ندارد که در آن، همه با یکدیگر هم‌دل و همسفره شوند؟ و مگر انسان در انتظار موعودی نیست که تمام رذایل را سرنگون کند و پرچم حقیقت و مکارم اخلاق را جاودانه برافرازد؟ پیاده‌روی اربعین پرتوی از آن روشناییِ عالم‌گیر را نمایان می‌کند. فقیر و غنی هر چه دارند را مشتاقانه در سفره‌ای می‌نهند که حسین سلام‌الله‌علیه آن‌را گسترده است. آن‌ها که میزبانند، زائران حسین سلام‌الله‌علیه را ملتمسانه بر سر سفره‌‌شان می‌خوانند و خانه‌ی خود را استراحتگاه آنان می‌کنند و به این میزبانی و خادمی می‌بالند. این‌همه عظمت و شگفتی را جز زیر پرچم خداوند کجا می‌توان یافت؟! اربعین به یادمان می‌آورد که دنیای صالحان که خدا آن‌را وعده داده است، شدنی و حتما آمدنی است و با به یاد آوردن این حقیقت، دل‌های‌مان را علیه سیاهی و خودبینی، خودخواهی و خودپسندی می‌شوراند. اربعین بشارت رستگاری است. مسیری که با حسین آغاز می‌شود، یقینا به مهدی موعود می‌رسد، سلام‌الله‌علیهما...

 

  • ۰ نظر
  • ۲۶ شهریور ۰۱ ، ۱۹:۲۱
  • بنده ...
ندبه