ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

سلام خوش آمدید

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

با اشک کودکی می‌گریست و از دیدن گلی در میانه‌ی خاک و آتش ذوق می‌کرد. او با باورهای راستینش زندگی کرد و با همان‌ها پر کشید.

 

 

در تحصیلات، نمونه بود. در دانشگاه تهران الکترومکانیک خواند و با بورس تحصیلی دانشجویان ممتاز راهی آمریکا شد و در الکترونیک و فیزیک پلاسما با درجه ممتاز، دکتری گرفت. اما موفقیت‌های تحصیلی و کاری او حتی فرسنگ‌ها دورتر از وطن نتوانست روح پرتب‌وتابش را به زنجیر بکشد. سلطه‌ی پهلوی و اشغالگری صهیونیست‌ها را هرگز از یاد نبرد و تا توانست علیه‌شان جنگید. همان‌جا  همراه سایر دانشجویان مسلمان و ایرانی، انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا را بنیان نهاد.

 

بعد از قیام 15 خرداد 1342 برای آموختن جنگ‌های چریکی عازم مصر شد. اواخر سال 49 به دعوت امام موسی صدرِ عزیز، رهبر شیعیان لبنان به جنوب لبنان رفت. جنوب عمدتا شیعه‌نشین و بسیار محروم و فقیر بود. امام موسی با همراهی چمران و دیگر یاران‌شان «حرکت محرومین» و سپس سازمان «اَمَل» را پی ریخت. انقلاب اسلامی که پیروز شد، چمران پس از 23 سال هجرت به ایران بازگشت. طی سال‌های 58 و 59 چند مسئولیت گرفت اما از شهرت و ثروت و منیّت گریزان بود.

چند روز از انقلاب نگذشته بود که جدایی‌طلب‌های کُرد به اسلحه دست بردند. چمران به کردستان رفت. قائله کردستان که خوابید، یورش رژیم صدام به ایران آغاز شده بود. چمران و دیگر یارانش ستاد جنگ‌های نامنظم را تاسیس کردند و او شخصا در میادین حاضر بود. چمران برای باورهایش جنگید و سرانجام در 31 خرداد 60 در جبهه‌ی سوسنگرد-دهلاویه به شهادت رسید.

شهادت گوارایت باد.

 

 

  • ۰ نظر
  • ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۲۹
  • بنده ...

بعد از رسول خدا کسی همترازشان نبود اما ساده و آسان و دور از ‌زرق‌وبرق‌های ظاهری ازدواج کردند و همسر و همسفر شدند و برترین فرزندانی را که هستی به خود دیده است، پروردند. خدا کند که حقیقتاً شیعه‌شان باشیم.

اول ذی‌الحجه سالروز پیوند آسمانی امام علی و حضرت فاطمه زهرا است... بر خاندان وحی و امام زمان‌مان که سلام خدا بر ایشان باد و نیز بر شیعیان و دوست‌داران‌شان مبارک باد.

 

* مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به روایاتی اشاره می‌کند در تفسیر به باطن آیات 19 و 20 و 22 از سوره مبارکه الرحمن که می‌گویند منظور از دو دریا امام علی و حضرت فاطمه است و منظور از برزخ حائل میان آن دو رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است و منظور از لؤلؤ و مرجان حسن و حسین است که سلام خدا بر ایشان باد. (نشانی)

در «شواهد‌ التنزیل» از سلمان فارسی در تفسیر آیه‌ی «مَرَجَ البَحرَینِ یَلتَقِیان» روایت شده که منظور امام علی و حضرت فاطمه است و سپس می‌افزاید که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌واله‌وسلم فرمود منظور از «یَخرُجُ مِنهُمَا الّلؤلؤُ وَ المَرجَان» امام حسن و امام حسین است. سلام خدا بر ایشان باد. (نشانی) همچنین ببینید: مأخذ

 

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ ﴿١٩‏ بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا یَبْغِیَانِ ﴿٢٠‏ فَبِأَیِّ آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ﴿٢١‏ یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ ﴿٢٢‏ فَبِأَیِّ آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ﴿٢٣﴾  از سوره مبارکه الرحمن

 

تصویر سربرگ از تارنمای عصر انتظار

 

  • ۰ نظر
  • ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۱۷:۲۵
  • بنده ...

امام رضا علیه السلام اوصاف امام جواد را چنین بیان می‌فرمود: [او] راستگو، صابر، فاضل، نورچشم مؤمنان و مایه خشم کفار است.

کان یَقُولُ لَهُ الرِّضا علیه السلام: اَلصّـادِقُ، وَ الصّـابِرُ، وَ الفـاضِلُ، وَ قُرَّةُ أعْیُنِ الْمُؤْمِنینَ وَ غَیْظُ الْمُلْحِدینَ*

 

آجرک الله یا صاحب الزمان

سالروز شهادت غریبانه‌ی حضرت جوادالائمه تعزیت و تسلیت باد.

* مأخذ حدیث

 

  • ۰ نظر
  • ۲۹ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۲۳
  • بنده ...

 

 

...ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم، ما تصمیم داریم پــرچــم «لا اله الا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پس ای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌ام، و ای نیروهای مردمی، هرگز از دست دادن موضعی را با تاثر، و گرفتن مکانی را با غرور و شادی بیان نکنید، که این‌ها در برابر هدف شما به قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با آخرت...

 

...خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همۀ تکیه‌گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم‏‎ ‎‏و غیر از تو کسی را نمی‌شناسیم و غیر از تو نخواسته‌ایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری‏‎ ‎‏کن، که تو بهترین یاری‌کنندگانی. خداوندا، تلخی این روزها را به شیرینی فرج حضرت‏‎ ‎‏بقیة الله ـ ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ـ و رسیدن به خودت جبران فرما. ‏

 

دو فراز از پیام امام خمینی به ملت ایران درباره قبول قطعنامه 598

 

 

  • ۰ نظر
  • ۱۳ خرداد ۰۲ ، ۱۶:۴۳
  • بنده ...

سفره‌ی خویش را از سفره‌ی خادمان جدا نمی‌کرد؛ تا همه‌ی خدمتکاران بر سر سفره حاضر نمی‌شدند، دست به غذا نمی‌بُرد. فرمود: خدای‌مان یکی است و پدر و مادرمان (حضرت آدم و حضرت حوا) یکی.

‌استاد فاطمی‌نیا در یکی از جلسات‌شان به نقل از علامه طباطبایی، (قریب بدین مضمون) گفتند: همه امامان ما رئوف هستند، لکن رأفت امام رضا حسی است؛ وارد حرم که می‌شوی، رأفت و مهربانی ایشان را حس می‌کنی.

 

خدایا ممنون تو هستیم که خاک ایران را با حضور امام علی‌ابن‌موسی‌الرضا شرف و برکت بخشیدی. حقیقتاً حرم امام هشتم، قلب ایران است.

سلام خدا بر شما ای امام رضا و سلام خدا بر پدران و مادران و خاندان پاک‌ شما باد. خدای بزرگ زیارت شما را روزی‌مان فرماید، ان شاء الله

سالروز ولادت امام رضا و دهه کرامت را به امام عزیزمان حضرت ولی عصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و به شیعیان و محبان خاندان وحی سلام‌الله‌علیهم تبریک می‌گوییم.

 

هدیه‌ی امام رضایی بنده به شما، عکسی از صحن و سرای دل‌انگیز حضرت است. مأخذ هر دو عکس در این مطلب، تارنمای «عصر انتظار» است. روی عکس فوق، کلیک کنید تا آن را در اندازه اصلی دریافت کنید. (اندازه فایل 8/08 مگابایت)

 

 

  • ۰ نظر
  • ۱۰ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۱۵
  • بنده ...
ندبه