ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

ندبه

بر من سخت است که خلق را ببینم و تو دیده نشوی...

سلام خوش آمدید

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

درود بر تو ای فرستاده خدا از من و دخترت که در کنارت آرمیده، و زودتر از دیگران به تو رسیده. ای فرستاده خدا! مرگ دختر گرامی‌ات عنان شکیبایی از کفم گسلانده و توان خویشتنداری‌ام نمانده.

 

اما برای من که سختی جدایی تو را دیده و سنگینی مصیبتت را کشیده‌ام جای تعزیت است نه هنگام تسلیت. تو را بالین ساختم در آن‌جا که شکاف قبر تو بود، و جان گرامی‌ات میان سینه و گردنم از تن مفارقت نمود. «همه ما از خداییم و به خدا بازمی‌گردیم.» امانت بازگردید، و گروگان به صاحبش رسید.

 

کار همیشگی‌ام اندوه است و تیمارخواری، و شبهایم شب‌زنده‌داری. تا آن‌که خدا خانه‌ای را که تو در آن به سر می‌بری برایم گزیند و این غم که در دل دارم فرونشیند. زودا دخترت تو را خبر دهد که چه‌ سان امتت فراهم گردیدند، و بر او ستم ورزیدند.

از او بپرس چنان‌که شاید و خبر گیر از آن‌چه باید، که دیری نگذشته و یاد تو فراموش نگشته. درود بر شما، درود آن که بدرود گوید نه که رنجیده است و راه دوری جوید. اگر بازگردم نه از خسته‌جانی است، و اگر بمانم نه از بدگمانی است، بلکه امیدوارم بدان‌چه خدا شکیبایان را وعده داده و پاداشی که برای آنان نهاده.

 

ترجمه سیدجعفر شهیدی از خطبه 202 نهج‌البلاغه، که مروی است حضرت امیرالمومنین هنگام دفن سیده زنان، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیهما ایراد کرد.

 

  • ۱۷ آذر ۰۱ ، ۲۰:۵۸
  • بنده ...

خشم و کینه اینترنشنال و بی‌بی‌سی را در روز پیروزی فرزندان‌ ایران دیدید؟ این روزها را خوب به‌یاد بسپارید، چون کمتر فرصتی پیش می‌آید که خشم و نفرت‌شان از ما ایرانی‌‌ها را ‌چنین بی‌پرده و آشکار جار بزنند. آن‌ها هرگز شادی و پیروزی این مردم را نخواسته‌اند و نمی‌خواهند. از درون لانه‌های گرم‌و‌نرم‌شان مردم را به آشوب تحریک می‌کنند و به جان هم می‌اندازند، و کشته می‌سازند و برای کشته‌هایی که خود ساخته‌اند، ماتم می‌گیرند. سپس کوچکترین شادی را بر تو حرام می‌دانند و اگر رسوای‌شان کنی ناسزایت می‌گویند و آنچه را که لایق خودشان است به تو نسبت می‌دهند. ابتدا می‌کوشند تیم ملی کشورت را از جامی که قریب به چهار سال برای حضور در آن کوشیده‌ است محروم کنند؛ وقتی ناکام می‌مانند، از بازیکنان تیم ملی کشورت می‌خواهند که سرود ملی ایران را نخوانند، در حالیکه پرچم همان کشور بر سینه پیراهن‌ بازیکنان نقش بسته است! دوست دارند، پیروز نشوی و اگر پیروز شدی شادی نکنی! آن‌ها از باخت تیم کشورت شادمان می‌شوند و از پیروزیش به خشم می‌آیند.

دشمن چه باید کند که باور کنیم دشمن ما است؟! آن‌ها تازه پادوهای دولت‌هایی هستند که پیوسته برای برانداختن درخت تنومند ایران نقشه می‌کشند؛ ببین کارفرمایان‌شان چه شیاطینی هستند!

 

پیروزی تیم ملی کشورم را به ایرانی‌ها و ایران‌دوستان تبریک می‌گویم

زنده و عزیز باد جمهوری اسلامی ایران، ان شاء الله

 

  • بنده ...

خدایا شکرت... همیشه نگهدارمان باش... نگهدار این رهبر و این ملت و پرچم باش...

پیروزی تیم ملی باغیرت و باشرف جمهوری اسلامی ایران مبارک باد، ان‌شاء‌الله
 

عکس را در تارنمای رهبرمان امام خامنه‌ای دیدم و از آنجا برداشتم. 

عکس را در تارنمای رهبرمان امام خامنه‌ای دیدم و از آنجا برداشتم.

  • بنده ...
ندبه